top of page

על אהבה, זוגיות וגם אוכל

זוכרים את זה שכמתאהבים הכל ורוד, הכל יפה, אידיאלי ונראה לנו שהנה מצאנו את בן/בת הזוג שלנו לחיים? נפעמים מהמילים היפות, מהמחוות הקטנות, מהמראה המושך והנה, מרגישים את האושר, שומעים את צלצולי הפעמונים ובטוחים שזה מה שחיפשנו כל החיים. הכל טוב!! מצאנו את ה״פתרון״ לחיי הרווקות. האמנם?

האם בין פרפורי הלב וצלצולי הפעמונים עצרנו לרגע ושאלנו את עצמנו האם נוכל לחיות כל החיים לצד אותו שותף שלא סובל ללכת לים או לישון באוהל (כשמבינתך אלו הבילויים שאת הכי אוהבת) או כזה שלא אוהב את החברה הכי טובה שלך או כזה שעושה לך פרצוף כשאת נפגשת עם חברות. האם את מסוגלת לחיות איתו כל החיים? זוגיות טובה היא כזו ששני הצדדים מרגישים שהם מקבלים כל כך הרבה, עד שכל הוויתורים והשינויים שהם עושים הופכים להיות מובנים מאליו, לא משהו שמרגיש כמו מטלה.

״פרוייקט דיאטה״ היא כמו התאהבות - בהתחלה מתלהבים מהחידוש,מהאנרגיות הגבוהות וגם מהתוצאות והמחמאות. אבל האם עצרנו לשאול את עצמנו האם אנחנו יכולים לחיות עם ההגבלות וכללי הדיאטה כל החיים? האם זוהי שיטת אכילה שנרצה לאמץ?

חשוב להבין שירידה במשקל היא לא פרוייקט או תקופה זמנית שחולפת. ירידה במשקל לצורך שמירה על התוצאות היא החלטה שבה אנחנו בוחרים איך לחיות עם האוכל שלנו. זה סוג של זוגיות.

נבחר את עקרונות האכילה שיהיו לנו הכי נכון לחיות איתם. כאלו שנוכל לטפח ולתחזק כל החיים. הם סוד ההצלחה שלנו למשקל יציב. למשל - 1. לאכול ארוחת בוקר, אפילו קטנה כמו פרי או פרוסת לחם מלא. זה איתות לגוף שהתעוררנו ולכן הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולשרוף שומנים. 2. לשתות כשני ליטר מים ביום. מחקרים מצביעים על כך שמי ששותה מים באופן קבוע במהלך היום, צורך כ 9% פחות קלוריות ממי שאינו שותה. 3. נקפיד לאכול 3 ארוחות במהלך היום - בוקר, צהריים וערב. עוד 2 ארוחות ביניים יהיו הישג נהדר. זו דרך מצויינת להמנע מנישנושים מיותרים במהלך היום. 4. נסיים לאכול 2-3 שעות לפני השינה 5. ניקח אחריות על הבריאות שלנו! האכילה משפיעה באופן ישיר על רמת הסוכר . סוכר גבוה עלול להביא ליתר לחץ דם, רמת טריגליצרידים גבוהה, דלקתיות וסוכרת.

נכון, כמו בזוגיות לא תמיד הכל זורם וקל לישום, אבל זו דרך חיים שאם בחרנו בה - כמעט כמו בכל דבר, ההצלחה בה דורשת עבודה יומיומית. כי מה יותר טוב מלחיות לצד האדם שבחרת בו והשנים הפכו אתכם לבלתי נפרדים.

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תאגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
מירב מרגולין, קואצ'רית לאורח חיים בריא, דיאטה, הרגלי תזונה הוד השרון
bottom of page