top of page

סלק - ירק עשיר בחומרי רפואה

פרופסור חיים גמליאל, חוקר סרטן בעל שם עולמי ועטור פרסים עומד בראש מכוני רות"ם השם לו למטרה לחקור, ללמד ולתעד את כל שטחי "הרפואה המונעת התכליתית".

הרפואה המונעת התכליתית' ע"פ פרופ' גמליאל חייבת להיות זרוע שוות-ערך של הרפואה הקונבנציונלית אשר תתמקד בטיפול באדם הבריא והכשרת כל מערכות הגוף שלו להתמודדות מוצלחת במלחמה נגד המחלות הניווניות של העידן המודרני.

לכולנו מוכרת ההמלצה הקלאסית להרבות באכילת ירקות ממינים ומסוגים שונים. האם ישנם ירקות / פירות אשר עליהם ניתן לומר שהם המובילים ביותר בתכולת מזינים רפואיים?

סלק – הצבע האופייני של הסלק איננו רק מראה מלבב אלא גם עדות לעושר עצום של חומרי רפואה, בעיקר בטה-ציאנינים אשר הוכחו כיעילים ביותר לעיכוב הצמיחה של תאים סרטניים. למרות החשש של הסובלים מסוכרת, אין בסלק הכהה פחמימות פשוטות ו/או עמילנים, ומחקרים אחרונים משבחים את צריכתו הקבועה כאמצעי לשיפור האיזון של הסוכר בדם, בעיקר אצל אנשים המפתחים תנגודת לאינסולין או סוכרת בשלביה הראשונים.

בהקשר זה נזכיר את המלצתנו הקבועה, מזה למעלה מ- 10 שנים, להשתמש במים בהם בושל הסלק כמשקה בריאות מן המעלה הראשונה, כזה שמשתווה בסגולותיו הרפואיות ליין אדום יבש.

עלי סלק – לא מדובר בעלים של הסלק הרגיל, אלא במנגולד.ניתן למצוא אותו גם בתערובת עלי בייבי. מחקרים מראים שצמח זה הוא בין העשירים ביותר בלוטאין, חומר המרפא המופלא לטיפול בניוון הראיה ורשתית העין. צמח זה עשיר גם בחומרי רפואה נוספים וגם בברזל ובמינרלים רבים אחרים.

© פרופ' חיים גמליאל

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תאגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
מירב מרגולין, קואצ'רית לאורח חיים בריא, דיאטה, הרגלי תזונה הוד השרון
bottom of page