top of page

5 טיפים שיבטיחו שהשנה תצליחו לעמוד במטרות שהצבתם

שנה חדשה היא הזדמנות נהדרת לשים מאחורינו את השנה החולפת, לפתוח דף חדש ולקבוע לעצמנו מטרות חדשות שאנחנו מבטיחים לקיים השנה. מדי שנה אנחנו מבטיחים לעצמנו שבשנה הבאה עלינו לטובה נהיה טובים יותר, נחמדים יותר, רגועים יותר ועוד מיני הבטחות.

אני מניחה שאצל רבים מכם הרשימה הזו כוללת גם "רזים יותר", וחשוב מכך, "בריאים יותר", נכון?

כמי שמלווה לאורך כל השנה אנשים שבוחרים לעשות שינוי

באורח חייהם, הבחנתי במספר גורמים שהקפדה עליהם מובילה להצלחה ולהטמעת השינוי שבחרנו כדרך חיים.

לכבוד השנה החדשה אני שמחה לשתף אתכם ב 5 טיפים חשובים ופשוטים ליישום שיעזרו לכם לקיים את מה שייחלתם לעצמכם. קחו לתשומת לבכם כדי שהשנה זה אכן יקרה!!

1. קבעו לעצמכם מטרה שאתם אחראים מלאים על מידת ההצלחה שלה.

הגדרת מטרה נכונה היא בסיס חשוב להצלחתה. מטרה היא רעיון או תכלית שביכולתנו הבלעדית להביא ליישומו. מתוך כך, הגדרת מטרה בנוסח "אני רוצה לשקול 65" איננה מטרה ראויה.

משקל הגוף שלנו תלוי כמובן במה שאנחנו אוכלים ובכמויות שאנחנו אוכלים, אבל לא רק. בגוף מתרחשים תהליכים תמידיים שמשפיעים על משקל גופנו ללא קשר לתזונה ולכן המסקנה שלי היא שאין לנו שליטה מלאה על משקל גופנו.

לא נכון יהיה לקבוע מטרה שההצלחה בה אינה תלויה בנו ב- 100%. במקרה כזה, אי עמידה במטרה כזו תביא לייאוש ותסכול מיותרים שרק יעצימו את תחושת הכשלון שלכם.

2. דפוס התנהגות כמטרה:

אם לא נקבע משקל מדוייק שאליו אנחנו שואפים להגיע, מה כן נוכל להציב כיעד?

נסו לחשוב על דפוס התנהגות אחד שהוא לדעתכם הגורם לחוסר שביעות הרצון מאופן ניהול אורח החיים שלכם שהביא אתכם להעלות במשקל – האם זה "קפה ומאפה" כארוחת בוקר יומיומית? האם זו העובדה שאתם אוכלים עוגיות לארוחת צהריים? האם הפסקתם ללכת ברגל?

נסו לחשוב איזה דפוס הביא אתכם להרגיש פחות טוב בנוגע לניהול היומיומי שלכם.

3. קבעו מטרה התנהגותית הגיונית, מדידה

אחרי שסימנתם את דפוס ההתנהגות המזיק, קבעו מתוכו דפוס התנהגות שאתם רוצים לאמץ. כזה שהוא הגיוני מבחינתכם וניתן למדידה.

למשל אם היום אתם נוהגים לאכול בלילה אחרי ארוחת ערב, ואתם יודעים שזה אחד מהדפוסים שהביא אתכם לעליה במשקל, קבעו לעצמכם מטרה התנהגותית הגיונית ומדידה.

הגדרת המטרה צריכה להיות חיובית ומפורטת – הגדירו לעצמכם מה אתם רוצים שיקרה, למשל "שעתיים לפני השינה, אני אפסיק לאכול". זו מטרה מפורטת וניתנת למדידה. אתם יודעים לאמוד אם הצלחתם או לא הצלחתם במשימה. האחריות להצלחה תלויה בכם בלבד!!

4. התקדמו בצעדים קטנים

כאשר אתם קובעים לעצמכם מטרה ריאלית ונכונה, אתם מכוונים למצב אוטופי מבחינתכם, החזון המיטבי ,פסגת השאיפות שלכם.

חשוב מאוד לקחת בחשבון שכדי להגיע לשם, חשוב לעבוד בשלבים, בצעדים קטנים (אבל משמעותיים). אם נחזור למטרה "שעתיים לפני השינה, אני אפסיק לאכול" למי שנוהג לאכול באופן רצוף במשך הערב – המעבר בין אכילה רצופה לבין הפסקת אכילה מוחלטת, יכול להיות קשה מאוד. לכן, אני ממליצה לקבוע שלבים בדרך להשגת המטרה האוטופית. למשל, בחודש הראשון אחליט שאני אוכלת 2 מנות בלבד (אחרי שאכלתי יותר מ 5) אחרי ארוחת הערב ולכן אגדיר את המטרה "שעה אחרי ארוחת הערב, אני רוצה לאכול 2 פריטים מסך הרשימה :פרי אחד / 10 אגוזים / קרטיב / כוס בייגלה ולשתות מים".

אחרי חודש אגדיר את השלב הבא והוא אכילה של יחידה אחת מתוך הרשימה.

כך אוכל לסגל את הנפש שלי וגם את הגוף שלי להרגל חדש לצורך השגת מטרת העל שלי.

5. תפרגנו לעצמכם

כאשר המטרה ברורה ומדידה, קל יותר לבחון את מידת ההצלחה שלכם ולנתח את אי ההצלחה.גם אם לא עמדתם ב 100% במטרה היומית, חשוב לראות במה כן הצלחתם וכיצד הגעתם לכך. תמיד חשוב להזכר בנקודת ההתחלה ולהשוואת המצב הנוכחי למצב ההתחלתי. כך תוכלו להעריך את מידת ההתקדמות שלכם.

לעיתים, חוסר הצלחה תמידית, יכול להצביע על כך שהמטרה לא מדוייקת או ראלית ויש צורך לעדכן אותה.

התמקדות בהצלחות, ביכולות ובשיפור מתמיד היא הדרך שלכם להגיע את מטרת העל השנתית.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה, שנת אושר, בריאות, סיפוק והגשמת מטרות!!

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תאגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
מירב מרגולין, קואצ'רית לאורח חיים בריא, דיאטה, הרגלי תזונה הוד השרון
bottom of page