top of page

ירקות אאוט- שניצל של אמא- אין, ירידה במשקל מבלי לוותר על ההנאות הקטנות בחיים

הגיע הרגע! החלטתם שאתם רוצים לרדת במשקל, כבר עשיתם דיאטות בעבר ואתם בטוחים כי אתם יודעים בדיוק מה לעשות בכדי להגיע לתוצאה המיוחלת.

קניתם את כל סוגי הירקות למיניהם, החלטתם על מסלול חדש להליכות כל בוקר והפעם אתם מאמינים שזה יהיה לתמיד.

עם כל ההתרגשות להתחלה חדשה בואו נעצור רגע לחשוב על ההחלטה החשובה הזו:

כמעט כל מטרה או מצב שאנחנו רוצים להשיג בחיים, כרוכים בפעולה או בתהליך מצידנו.

אנחנו נוטים לעשות תחשיב של "מה אני נותן" לעומת "מה אני מקבל? " ואז אנחנו מחליטים אם לצאת לכיוון המטרה או לא (בדיוק כמו עם קניה של מוצר בחנות, אנחנו ניקנה אותו אם נרגיש כי העלות שווה את התועלת).

כאשר אנו ניגשים לתהליך של ירידה במשקל, אנחנו עושים תהליך דומה גם אם אין אנו מודעים לו.

מצד אחד, יש בנו את הרצון לקבל את ההרגשה הנהדרת הזו של הצלחה, קלילות, בטן שטוחה וים מחמאות, ומצד שני, אין אנו יכולים לשכוח שלמחמאות האלה יש "מחיר".

למעשה, ההצלחה של התהליך שנעבור תלויה "במחיר" שעלינו לשלם, כך שנצליח בתהליך אך ורק אם נרגיש שהמחיר שווה את התוצאה.

האוכל שנבחר להכניס לגופנו ישפיע מאוד על התהליך אותו נעבור. וכך, דיאטה של הימנעות מפחמימות ואכילת ירקות בלבד לא תמיד תהיה נכונה לכל אחד. לדוגמה, אדם ששונא לאכול ירקות ויחליט לקבל על עצמו תפריט עם שני סלטים ענקיים ביום מתוך האמונה כי אי אפשר לרדת במשקל בלי ירקות, סביר להניח שלא יחזיק מעמד לאורך זמן בדיאטה כזו ובצדק, מכיוון שתהליך מוצלח הוא ביסודו תהליך מנטלי ורק לאחר מכן פיזי.

ירידה בריאה, מתונה ועקבית במשקל דורשת מגוון של בחירות שאנחנו אוהבים ומוכנים לאמץ לאורך זמן, כך שאם נחליט על מחיר ראלי בעינינו, נצליח להחזיק יותר זמן בתהליך ולראות תוצאות ממשיות.

אז מה עושים? איך קובעים שהמחיר שווה את התמורה?

1. תכינו רשימה של כל מה שאתם חושבים שבגללו עליתם במשקל לאחרונה. למשל –נשנושים בלתי פוסקים לאורך היום, אכילה בלילה, אכילה מופרזת של מתוק או שתייה בלתי מספקת של מים.

2. בעמודה נוספת תרשמו על מה אתם לא מוכנים לוותר כדי לרדת במשקל. תחשבו על דברים שהם נכונים לטווח ארוך, שאינכם מוכנים להיפרד מהם לצמיתות –

לדוגמה, קושי לוותר על מתוק לתמיד או על "שניצל של אימא"

3. ברגע שהרשימות מוכנות, הגדירו שתי מטרות לשבוע הקרב אליכם:

לדוגמה במקום נשנושים לאורך היום אוכל מנת נשנוש אחת בשעה בה הכי ארגיש צורך, כגון פרוסת לחם עם ממרח או כוס פרי או חטיף שוקולד מיני. בהמשך, אם החולשה שלי היא שניצל – אז רק של אימא שלי, (כי רק כאלה שווים עבורי) פעם אחת בשבוע ביום שישי בצהריים.

המפתח להצלחה החשוב ביותר טמון בהקפדה על עמידה במטרות שתציבו לעצמכם לאורך כל השבוע, וכאשר תרגישו כי התבססתם עם מטרות אלו, תבחרו שתי מטרות נוספות להמשך.

בצעדים קטנים, עם בחירות שמתאימות לכם ועם עקביות, תגיעו בדיוק לאן שאתם רוצים, בהצלחה!

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תאגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
מירב מרגולין, קואצ'רית לאורח חיים בריא, דיאטה, הרגלי תזונה הוד השרון
bottom of page